Jak skutecznie reklamować się w internecie?

Jak skutecznie reklamować się w internecie?
fot. pixabay.com

Reklama to najskuteczniejszy sposób, by przekonać klientów do swojego produktu lub usługi. Rozwój internetu sprawił, że reklama osiągnęła nowy wymiar. Jak więc sprawić, by klienci walili drzwiami i oknami? To proste. Reklama w internecie może zdziałać cuda. Jest kilka sposobów na to, by skutecznie - i dużo taniej, niż używając standardowych mediów, czyli gazet, radia i telewizji - zareklamować się potencjalnym nabywcom.

Reklama w internecie - reklama w Google

Przede wszystkim, naprzeciw reklamodawcom wychodzi światowy, wielki potentat, czyli Google. Co najważniejsze, rozliczamy się z kliknięć w reklamy, czyli płacimy tylko i wyłącznie w sytuacji, w której reklama kogoś zainteresowała. Nie jest tak, jak w przypadku telewizji, że płacimy za ilość czasu antenowego. Nie jest to również sytuacja, jak w gazetach czy billboardach - nie płacimy za powierzchnię. Reklama kosztuje nas tylko wtedy, jeśli ktoś się nią interesuje, co oznacza, że naprawdę skuteczna kampania nadal nie będzie nas kosztować tyle, co kilka reklam w radiu. Dodatkowo reklama Google może przybierać różne formy - mogą to być banery, zdjęcia, reklamy dźwiękowe, a nawet krótkie spoty. Wszystko zależy od nas i materiałów, którymi dysponujemy. Jest jeszcze jedna niezwykle istotna rzecz, którą zapewnia Google - dopasowanie. Innymi słowy, Google bada, co ostatnio wyszukiwał użytkownik lub jakie strony odwiedzał. Jeśli mamy sklep internetowy dla wędkarzy, reklamy Google wyświetlą się głównie osobom, które szukały czegoś związanego z łowieniem ryb. Co lepsze, znakomita większość dużych portali współpracuje z Google. Oznacza to, że nasza reklama może widnieć na głównej witrynie największego forum dla wędkarzy w Polsce!

Oprócz tego, są również osoby prywatne, które mają z Google umowy. Jeśli ktoś prowadzi stronę o najlepszych wędkach, prawdopodobieństwo ukazania się na jego portalu naszej reklamy jest duże. Inni wędkarze będą mieli wrażenie, że coś musi w tym być - w końcu widzieli nasze wędki i na największym forum, i na stronach prywatnych osób, hobbystów.

Reklama internetowa - inne możliwości

Są również inne możliwości, jeśli nie chcemy współpracować z Google. Wiele firm internetowych lub osób chętnie testuje nowe produkty i pisze o swoich wrażeniach. Jeśli wiemy, że dysponujemy rzeczami wysokiej jakości, to jedynie za koszt udostępnienia produktu do testów możemy mieć całkowicie darmową reklamę. Osoby, które mają siłę i moc sprawczą w internecie, które codziennie polecają rzeczy o dobrej jakości tysiącom użytkowników potrafią być bardzo pomocne, szczególnie, jeśli przekonamy je do naszych usług.

Jest jeszcze jedna opcja - część stron, witryn i portali udostępnia na swoich łamach powierzchnie reklamowe. Możemy indywidualnie wybrać, na jakiej stronie chcemy zamieścić reklamę naszych produktów i porozumieć się z właścicielem, jak chciałby się rozliczyć. Zdarza się nawet, że transakcje są bezgotówkowe, bo jeśli mamy sklep muzyczny i chcemy zamieścić reklamę na portalu z recenzjami, to bardziej niż pieniądze właściciel będzie zainteresowany nowościami na rynku muzycznym.

Reklama w internecie może być naprawdę zróżnicowana, a co najlepsze - skuteczna. Oprócz tego ma olbrzymi zasięg, a jej koszta są o wiele niższe, niż w przypadku standardowych mediów. Reklamodawcy coraz chętniej odchodzą od wykupywania powierzchni reklamowej w gazetach lub czasu antenowego, by skupić się na reklamie w internecie.

Tagi: reklama