Zakupy grupowe - sposób na oszczędne zakupy w Internecie

Zakupy grupowe
fot. Majdanski/Shutterstock, Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Szybki rozwój internetu sprawia, że przenoszą się tam niemal wszystkie dziedziny naszego życia. Jedną z takich dziedzin jest również handel i usługi, przedsiębiorcy starają się więc swój biznes kierować również do klientów korzystających z sieci internetowej. W ostatnich latach coraz intensywnie rozwija się wszelkiego rodzaju handel w internecie – począwszy od księgarni, poprzez sklepy z bielizną aż po produkty dla dorosłych. Niemalże wszystkie produkty możemy po krótszym lub dłuższym poszukiwaniu znaleźć na którymś z portali internetowych lub wyszukując odpowiedni sklep internetowy oferujący tego typu produkty.

W ostatnim czasie powstało jednak bardzo ciekawe narzędzie pozwalające na dokonywanie tańszych zakupów. Zakupy grupowe, bo taką nazwę nosi ten kierunek, to metoda na zgrupowanie wielu klientów zainteresowanych tym samym produktem dzięki czemu posiadają większe zdolności negocjacyjne przy rozmowach ze sprzedawcą. Model ten jednak skupia się na sprzedawcy, który przy określonych warunkach dotyczących ilości sprzedanych produktów oferuje określonej grupie kupujących o wiele niższe ceny niż te proponowane standardowo. Dzięki takiemu podejściu do tematu przedsiębiorcy mogą w szybki sposób zintensyfikować kampanię reklamową i znaleźć nowych nabywców swoich towarów czy usług. Produkty co prawda sprzedawane są po dużo niższej cenie, jednak nawet bardzo niska marża przy dużym obrocie gwarantuje zysk. Dodatkowo istnieje duże prawdopodobieństwo, że zadowoleni klienci powrócą do naszego sklepu internetowego i dokonają kolejnych zakupów w przyszłości. Cały ten nurt rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych i bardzo szybko rozpowszechnił się na cały świat. Od tego czasu powstało w Polsce co najmniej kilkadziesiąt serwisów oferujących zakupy grupowe. Są to takie strony jak Grupon.pl, GoDella.pl, Grupeo.pl, KupBon.pl, Cuppon.pl czy Gruplin.pl. Serwisów tych jest mnóstwo, niektóre więc postanowiły się wyspecjalizować. Niektóre oferują produkty i usługi jedynie na określonym terenie, inne tylko z określonej branży. W ten sposób powstał na przykład serwis oferujący grupowe zakupy samochodów osobowych czy artykułów dla dorosłych. Pomysłowość twórców takich portali nie zna granic – bardzo szybko się więc one rozwijają. Koszty wejścia w branżę zakupów grupowych są bardzo niskie. Najważniejsze jest znalezienie klientów zainteresowanych oferowanymi produktami oraz sprzedawców, którzy zgodzą się na wysokie obniżki cen w zamian za pozyskanie nowych klientów. Jak w każdym biznesie sieciowym tak i tu najważniejsza jest ilość osób korzystających z takiej strony internetowej. W końcu im większy ruch tym większe prawdopodobieństwo na sprzedaż oferowanych produktów. O ile więc koszty zmienne są minimalne – to każdy serwis tego typu musi na początku walczyć o pokrycie kosztów stałych. Jeśli nam się uda – możemy osiągnąć wielki sukces. Niektóre przedsiębiorstwa, takie jak Groupon decydują się nawet na emisję publiczną akcji i wejście na giełdę papierów wartościowych. Jeśli więc biznes jest dobrze prowadzony – wszyscy mogą zyskać na korzystaniu z portali zakupów grupowych.

Tagi: zakupy grupowe zakupy w internecie