Franczyza - pomysł na biznes

Franczyza - pomysł na biznes
fot. baranq/Shutterstock, Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Wiele dużych sieciowych firm proponuje współpracę wszystkim chętnym, którzy chcą otworzyć swój punkt handlowy czy usługowy na zasadach partnerskich. Aby działać w taki sposób trzeba otworzyć własną działalność, jednak osoba, która się na to zdecyduje nie jest w pełni niezależna ale jednocześnie w zamian otrzymuje liczne korzyści. Na zasadach partnerskich, pod patronatem dużych firm otwierane są takie punkty jak: agencja finansowa, bary szybkiej obsługi, sprzedaż telefonów, sklep z ubraniami czy punkt poboru opłat. W ten sposób można także otworzyć sklep spożywczy, który będzie przynależał do większej sieci. Przedsiębiorca, który zdecyduje się na takie rozwiązanie może uzyskać wiele ułatwień i korzyści. Przede wszystkim nie musi inwestować dużych pieniędzy na starcie. Otwierając na przykład agencję kredytową partner otrzyma wyposażenie biura, materiały reklamowe oraz gotowe oprogramowanie potrzebne do pracy. Wielką zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że firma, do której się przystępuje jest już znana na rynku, ma rozpoznawalną markę oraz grono stałych klientów. To, co ważne, firmy takie mają już wielokrotnie sprawdzone rozwiązania organizacyjne, które pomagają w prowadzeniu biznesu. Nowy partner na wstępie zostaje także przeszkolony z metod pracy, specyfiki rynku i wszystkich innych spraw związanych z danym biznesem. Oczywiście nie ma nic za darmo. Każdy partner musi ściśle stosować się do zasad narzucanych przez kierownictwo firmy głównej. Zwykle jest tu bardzo niewiele miejsca na dowolność i własną inicjatywę. Zwykle nie można samodzielnie wprowadzać nawet drobnych zmian w wyglądzie biura obsługi klienta, gdyż wszystko jest tutaj wystanadaryzowane i ma się pokrywać z polityką firmy. Tego typu rozwiązania mają swoich zwolenników i przeciwników. Osoby przeciwne, które próbowały już takiej współpracy twierdzą, że wszystko jest dobrze dopóki trwa korzystna koniunktura na rynku. Natomiast w czasach kryzysu, gdy sprzedaż spada, partner jest zdany na samego siebie i niejednokrotnie musi dokładać duże pieniądze, aby przetrwać.

Tagi: biznes franczyza